Activități an școlar 2021-2022

Temele programului internațional Eco Școala la Liceul de Arte. Alegerea sloganului pentru anul școlar 2021-2022.

SCHIMBARI CLIMATICE
NATURA SI BIODIVERSITATEA

Spune ce ai gustat!

                  Activitatea a debutat cu o poveste despre alimentația sănătoasă și cu o prezentare PPT despre Piramida alimentelor. Aceasta a continuat cu jocul: “Spune ce-ai gustat!” și cu realizarea de către elevi a unor desene și colaje tematice.

                   Tot în cadrul acestei activități elevii au realizat acasă, cu sprijinul părinților, animăluțe haioase din fructe și legume. Fotografiile cu produsele realizate au fost postate pe platforma educațională  Google Classroom. La final, din fructele și legumele rămase elevii au realizat buchetul numit de ei FructiLegumel.

State Amalia

26-28 NOIEMBRIE 2021

EU AJUT!

Elevii, parintii si cadrele didactice de la Liceul de Arte “Ionel Perlea”, Slobozia, Ialomita       s-au unit intr-un efort comun de a ajuta comunitatea locala prin activitatea EU AJUT! Astfel, au fost facute pachete de alimente si produse de igiena care au fost trimise catre batrani si familii nevoiase din judetul nostru. Un aspect minunat este ca activitatea s-a desfasurat sub auspiciul Zilei Mondiale a Bunatatii iar elevii au participat la activitati in care au discutat despre importanta unei alimentatii echilibrate si despre cum putem ajuta membrii comunitatii care nu beneficiaza de ea. 

SOLUTIILE NOASTRE

Scopurile activitatii au fost ca elevii să înțeleagă conceptele cheie ale schimbărilor climatice și să dezvolte atât gradul de conștientizare cât și înțelegerea cu privire la efectele fenomenului schimbărilor climatice. În plus, activitatea și-a dovedit relevanța în ceea ce privește identificarea soluțiilor la probleme de către elevii implicați. Prin urmare, ei au colaborat, și-au exprimat perspectivele asupra subiectului, au decis soluții și au prezentate proiectele pe tema discutata. prof. Tudor Adriana

TOAMNA AURIE

       La activitate au participat elevii din învățământul preșcolar și primar din cadrul Școlii Gimnaziale Bora.

       Astfel, pentru a suprinde aspecte ale anotimpului toamna, au executat desene, au interpretat cântece și au recitat poezii. Apoi, au mers în parc pentru a observa și descrie schimbările care se produc în natură.

      Totodată, au adunat frunze și,  împreună,  au realizat “coșul toamnei “ cu fructe și legume specifice acestui sezon, purtând discuții despre o alimentație sănătoasă. prof. Alecu F.

Schimbarile climatice

Clasa a V-a D

Prof. Dinu Madalina

Incepem sa discutam despre ce inseamna schimbarile climatice si cum acestea afecteaza planeta. Consideram ca cei mici trebuie sa fie informati de la o varsta cat mai frageda si astfel sa devina mai constienti de impactul pe care activitatea omului il are asupra planetei. Dupa discutiile generale, elevii au lucrat in echipa si au creat postere care ilustreaza informatiile noi pe care le-au dobandit despre schimbarile climatice.

Despre educatia globala

La Clasa Pregătitoare Step by Step am organizat o frumoasă activitate despre impactul acțiunilor noastre asupra mediului. Am ales să vorbim despre alimentația sănătoasă și risipa de alimente :-ce hrană folosim în alimentația noastră, cât cumpărăm, cât consumăm și cât aruncăm, ce soluții avem la îndemână-ce putem face noi, la 6 ani, pentru a fi de folos planetei-întârziind, poate, cu o secundă, schimbările climatice pe care începem să le observăm. ,, Consumăm mai cu grijă, atât cât avem nevoie! ” prof.coordonator, Catalina Pana

Biodiversitatea înseamnă viață

În cadrul activității “ Biodiversitatea înseamnă viață” am discutat cu elevii clasei a II-a C despre importanța protejării mediului înconjurător, precum și despre plante și animale pe cale de dispariție. Cu ajutorul aplicației Wordwall elevii s-au jucat, îmbogățindu-și cunoștințele legate de plantele și animalele ocrotite de lege.

Activitatea s-a încheiat cu realizarea unor portofolii tematice, pe care elevii le-au prezentat în fața colegilor.

Prof. State Amalia

Efectele incalzirii globale

Clasa a X-a
La ora de TIC, elevii au discutat despre ce inseamna incalzirea globala si cum ne afecteaza pe noi toti. Au decis impreuna ca nu este suficient sa faca o singura prezentare care sa contina vastitatea de informatii astfel ca o parte din elevi au facut prezentari in care arata cum afecteaza incalzirea globala anumite ecosisteme (am inceput cu padurile si vom continua si cu alte ecosisteme : ex. Padurea Amazoniana, Padurea Letea)
Prof. Alina Nedelcu

Natura ne oferă…

Clasa a IV-a

Invatatori: Ardelean Amalia, Moroianu Marioara

Inspirați de vremea minunată din ultimele zile, ne-am exersat imaginația și talentul în realizarea unor lucrări cu ajutorul frunzelor presate. Copiii au pregătit  materialele din timp. Au căutat și au găsit frunze de diverse forme și culori  pe care le-au lăsat  la presat câteva  zile.Totodată au colectat și pus la  uscat și seminte. De asemenea, am discutat la orele despre mediul inconjurator despre importanta frunzelor pentru mediu, de ce sunt utile si de ce nu trebuie sa le adunam sau sa le ardem.După ce au primit lista cu materialele necesare în realizarea activității,  au aruncat o privire pe internet în căutare de inspirație.Iată ce a ieșit!

ALBINELE SUNT PRIETENII NOSTRI

Activitatea a avut drept scop conștientizarea importanței albinelor pentru natură și  pentru oameni. Elevii au descoperit caracteristicile albinelor, a unui stup, ce presupune viața in stup . Au vorbit despre importanța albinelor , polenizare și eradicarea foametei. Au realizat de ce sunt în pericol. Au facut degustare de miere. Au desenat.Au confectionat din materiale reciclabile aceste insecte, precum și” rama” unui stup.Au aflat curiozități  despre aceste mici vietuitoare, au urmărit  materiale video .Această  activitate a avut ca scop prezentarea unor obiective de dezvoltare durabilă într-un mod simplu și prietenos.

Inv Ardelean Amalia si Moroianu Marioara

DECORATIUNI DE IARNA

În cadrul activității “ Decorațiuni de iarnă” elevii clasei a II-a C au realizat podoabe pentru bradul de Crăciun, precum și alte obiecte decorative. Acestea au fost confecționate din materiale reciclabile. Elevii au discutat despre importanta reciclarii pentru mediul inconjurator si au identificat exemple din viata de zi cu zi in care si lor le este usor sa recicleze. Inv. State Amalia

Obiecte de iarna

Elevii claselor a II-a au acceptat invitatia comitetului Eco de a participa la o activitate interesanta. Ei au discutat despre diverse forme de poluare, despre impactul pe care poluarea il are asupra mediului si despre pasii mici pe care orice om ii poate face pentru a ajuta. Elevii au avut diverse materiale reciclabile din care au creat obiecte de decor specifice iernii. 

Vasilescu Alina, Simionescu Marinela, Petre Mariana, Moga Iuliana, State Amalia

Activitate: Deco Art

“Borcanele de iarna” este activitatea desfasurata de elevii de la clasele primare. Scopul a fost acela de a familiariza elevii cu diverse forme de reciclare a sticlei. Ei au discutat despre beneficiile reciclarii sticlei si despre modalitati de reciclare a sticlei acasa si nu numai. De asemenea, ei au adus borcane din sticla pe care le-au transformat in obiecte decorative de iarna tocmai pentru a ilustra o modalitate de reciclare. La fel, ei au discutat in alta ora despre modalitati in care putem recicla hartia  si care sunt beneficiile acestei reciclari pentru planeta. Ei au folosit coli vechi si resturi de hartie de la alte activitati pentru a crea noi obiecte cu tematica de iarna. 

Plasticul din jurul nostru

Elevii claselor a IV-a au desfasurat o serie de activitati interesante despre plastic si prezenta acestuia in vietile noastre. Ei au cautat informatii si curiozitati despre plastic si astfel au descoperit cat de serioasa este poluarea cu plastic. Ei au realizat ca trebuie identificate modilitati prin care si ei isi pot aduce contributia. Astfel, au colectat plastic pe care l-au aruncat in locurile speciale amenajate si au folosite dopuri si sticle de plastic pentru a crea obiecte de decor pentru camerele lor sau pentru salile de clasa.

Ardelean Amalia si Moroianu Marioara

Rezervatii si parcuri naturale

De ziua internationala a rezervatiilor si parcurilor naturale, comitetul Eco al liceului nostru a fost implicat intr-o activitate foarte interesanta. Elevii au cautat informatii despre rezervatiile si parcurile naturale din Romania si au realizat materiale informative utilizand un instrument digital nou care le permite sa prezinte informatiile sub forma unor stiri de la televizor. De asemenea, ei au discutat despre importanta acestor rezervatii si parcuri naturale si au trecut toate ideile intr-un mentimeter ce permite colaborarea cu colegi din alte clase si chiar din alte scoli.

FIRICEL DE PRIMAVARA

Păstrători de tradiții, elevii claselor a II-a B si a IV-a STEP BY STEP , Liceul de Arte “Ionel Perlea” au confecționat mărțișoare în cadrul atelierului” Firicel de primăvară”.

Utilizând materiale reciclabile( lutul, hartia, plasticul, cartonul), ei au realizat îndrăgitele simboluri ale primăverii dând dovada de multă creativitate. Pe parcursul activitatii, ei au discutat despre importanta reciclarii diverselor materiale si despre cum cei mici pot face acest lucru atat la scoala cat si acasa. 

Rezultatele au fost parte a unei expoziții online și au bucurat multe mămici și bunici.

 Prof inv.primar,

Ardelean Amalia, Moroianu Marioara, Simionescu Marinela

Un mediu curat

Elevii clasei pregătitoare A, îndrumați de doamna învățătoare Dinescu Mihaela  au desfășurat, o serie de activități cu tema ”Un mediu curat”. Au fost abordate subiecte legate de acțiuni ce duc la distrugerea mediului, la efectele asupra plantelor și animalelor, dar și subiecte referitoare la modul în care poate contribui fiecare dintre noi la protejarea naturii.

      Elevii au vizionat materiale informative, au analizat imagini și situații concrete, au reprezentat prin mandale minunata lume înconjurătoare și diversitatea acesteia. De asemenea, au aflat cât de simplu e să reciclezi și au descoperit cu multă bucurie modalități de folosire inedită a unor obiecte, prin transformarea acestora în jucării: marionete pe degete și pe clești, animăluțe din pungi de hârtie.

Ziua mondiala a apei

Elevii clasei pregătitoare au participat la o serie de activități care au avut drept scop constientizarea importantei apei:urmărirea unor materiale informative; dezbatere: importanța apei, poluarea;  experimente: Crește fasole într-o pungă, Norul de ploaie;   joc word wall: Apa; activitate în perechi: Colorează după cod, Unește puncte pentru a descoperi lumea subacvatică.

O zi plina de provocari si de lectii frumoase! Multumim pentru exemplu dat, dna Dinescu Mihaela si clasa pregatitoare A!

Activitate: Pachetelul romanesc

Elevii liceului au spus din nou “da” activitatii cu traditie in scoala noastra, “Pachetelul romanesc”. Ei au mers la cumparaturi si au cautat produse fabricate in Romania/ Ialomita. La scoala, au discutat despre importanta consumului de produse locale si nationale si despre avantajele unui astfel de comportament pentru comunitatea lor. “Pachetelul romanesc” sarbatoreste astfel 4 ani in liceul nostru. 

Prof. Buzoianu Simona, Marin Anita

EXPLORAM SI INVATAM

O noua activitate foarte interesanta s-a desfasurat la noi in scoala: Exploram si invatam. Elevii s-au familiarizat cu aplicatia PlantNet care le permite elevilor sa identifice diverse specii de plante si flori. Astfel, ei au iesit in curtea liceului si au folosit aplicatia pentru a identifica si a numi plantele din curtea liceului. Pozele facute au fost incarcat intr-un padlet cu numele speciei si curiozitati pe care ceilalti colegi le pot gasi despre plantele identificate.

Padlet-ul colaborativ

Nu aruncăm, ci reciclăm

Activitatile au vizat folosirea plasticului și a hârtiei pentru crearea unor jucării ( avion, mașină, rachetă, scut ), obiecte decorative ( animăluțe ) sau de utilitate practică ( suport pentru culori, vază, bombonieră, pușculiță ) – activitate desfășurată în colaborare cu părinții. Elevii au discutat despre poluarea cu plastic a planetei si despre cum oamenii pot minimaliza efectele acesteia pornind din propria lor gosppodarie. De asemenea, au discutat despre ce pot face cei mici pentru a-si aduce contributia. Inv. State Amalia, Dinescu Mihaela

Clasa pregătitoare C, Liceul de Arte,  a  participat la o activitate de creație, plecând de la ideea că,  orice obiect de plastic folosit poate fi reciclat. Am vorbit despre sticlele de plastic  și transformarea lor ,, miraculoasă” în obiecte folositoare, despre CDurile din care putem crea peștișori,  iepurași,  elefanți, ca elemente de decor(următoarea noastră activitate la ora de AVAP). Am creat de data aceasta câteva marionete din ,,degetele” mănușilor  de menaj. Copiii au fost încântați  și au inițiat scurte dialoguri hazlii între personajele imaginare create. Inv. Pana Catalina

Clasa a II-a B, invatator Simionescu Marinela

Clasa a II-a, inv Raceanu Nela, Marin Sanda

Start a Blog at WordPress.com.

Up ↑